- A Szinvavölgyi Erdei Vasút – Lillafüredi Állami Erdei Vasút története
- Modrovich Ferenc (Mátrai Imre összeállítása)
- Fülöpp Zoltán Bedő-díjas erdőmérnök emlékezete
- 90 ÉVES A LILLAFÜREDI ERDEI VASÚT
- 2014 - LÁEV - Miskolc városi értéktár része
- 2014 - LÁEV -B.A.Z. megyei értéktár része
- 2018 - Több mint hárommilliárd forintból újul meg Lillafüredi kisvasút
- A Fatáj magazin cikke az évfordulóról: ITT
A mai nap kettős évforduló a LÁEV életében. A százéves jubileum mellett ma történt 10 éve, hogy Miskolc-Dorottya utca és Garadna között első menetrend szerinti vonatát továbbította az Mk48 2021 pályaszámú dízel-villamos hibrid mozdony. A korszakos átalakításon átesett mozdonyt a visszaúton az országos sajtó képviselőinek is bemutatta Mátrai Imre, a LÁEV akkori üzemigazgatója.
A megváltozott külseje és alkalmazott műszaki megoldásai miatt azóta is sokak által kritizált mozdony forgalomba állítása tíz évvel ezelőtt azonban mérföldkő volt a LÁEV és a hazai kisvasutak életében. Keskeny nyomközű, menetrend szerinti vonatot továbbító hibrid mozdonyként ismereteink szerint világelső volt és az alkalmazott konstrukció a LÁEV és a mozdony működését azóta megismerő más kisvasutak szakemberei szerint is beváltotta a hozzá fűzött reményeket. Prototípus mivoltából fakadó néhány gyermekbetegségének kiküszöbölése után az utóbbi évek legstabilabb, legtöbbet közlekedő, gazdaságosan üzemeltethető és jól kezelhető vontatójárművévé vált a LÁEV járműállományának. A 2021-es mozdony sikerén felbuzdulva 2013-ban a Bükk másik oldalán üzemelő Szilvásváradi Állami Erdei Vasút is beszerzett egy hasonló lokomotívot, majd a 2020-as év fejlesztései keretében további 2 db, immár hagyományos külsejű, számos elemében továbbfejlesztett hibrid mozdony készült és készül szintén a LÁEV részére.