Lillafüredi  Állami  Erdei  Vasút

A Lillafüredi Kisvasútért Alapítvány weboldala

Az időjárási helyzet javulásának köszönhetően a Bükk alsóbb fekvésű völgyeiben futó Lillafüredi Állami Erdei Vasút menetrend szerinti járatai a mai napon rendben elindultak. A vonatok közlekedése biztosított, de az az aktuális időjárási helyzet függvényében változhat. Az üzemeltető ÉSZAKERDŐ Zrt. ugyanakkor felhívja a kisvonaton utazók figyelmét, hogy a hegység magasabban fekvő pontjaira továbbra sem ajánlott elindulni a nagy hó és a számtalan kidőlt, veszélyes fa miatt.
A kisvasút vonalára szombatra, azaz április 22-ére meghirdetett önkéntes szemétszedő akció azonban elmarad, azt várhatóan egy héttel később, április 29-én rendezik majd meg.

 

A programismertető itt olvasható.
A program plakátja itt tekinthető meg.

A kisvasút közlekedése a rendkívüli időjárásra való tekintettel bizonytalanná vált.

 

Kérjük a friss információkkal kapcsolatosan keressék fel az Északerdő Zrt. facebook oldalát.

Http://facebook.com/eszakerdo

Idén a meghirdetett menetrendhez képest két héttel korábban, már április első hétvégéjén elindulnak a Zemplén szívében fekvő Pálháza kisvasútjának járatai - tájékoztatott Buday Péter, az ÉSZAKERDŐ Zrt. Pálházi Állami Erdei Vasút üzemvezetője.
Az erdei vasút hagyományos szezonnyitó napja április harmadik szombatja. A "téli álmát alvó" kisvasúton ekkor kezdődik a nyári szezon, innentől egészen az októberi nemzeti ünnepig naponta közlekednek vonatai. Az idei évben azonban érdeklődés mutatkozott a korábbi kezdés iránt, ezért az üzemeltető döntése szerint hétvégi napokon már két héttel korábban elindulnak a járatok, a Kemence-patak vadregényes völgyében futó vonalon.
Április 1-től 9-ig szombatonként 10:00 és 14:00 órakor lehet majd Pálházáról Rostallóra utazni, míg visszafelé 11:20 és 15:20 órakor indulnak majd a kisvonatok. Fontos tudnivaló, hogy vasárnaponként csak a délelőtti járatpár közlekedik.

 
Az első lépcsőben a LÁEV, a Mátravasút, a királyréti és a kemencei kisvasút, továbbá a Zsuzsi Erdei Vasút újulhat meg.

Derülátóan szólt a kisvasutak jövőjéről Révész Máriusz a kerékpározás és az aktív kikapcsolódás fejlesztésével és népszerűsítésével összefüggő feladatok ellátásáért felelős kormánybiztos a Kárpát-medencei Kisvasutak idei (sorrendben XXIII.), budapesti találkozóján. Még tavaly decemberben ugyanis tízmilliárd forintot szavazott meg a kormány a hazai kisvasutak fejlesztésére. A kormánybiztos elmondta, hogy az eredetileg javasolt 5,5 milliárd forintos összeget emelték fel tízre; a pénzből elsősorban a miskolci LÁEV, a Mátravasút (Gyöngyös), a Királyréti Erdei Vasút, a Kemencei Múzeumvasút és a debreceni Zsuzsi Erdei Vasút korszerűsítését szorgalmazzák.


A Mátravasúton is tervezhetővé válik a jövő (fotó: Hivert Gábor)

 

A tízmilliárd konkrét felhasználásának módjáról a kormánybiztosság február derekán tesz javaslatot a kormánynak, de az már most látható, nem csak az infrastruktúra, hanem a gördülőállomány fejlesztésére (új típusú személykocsik építése, mozdonyok felújítása) is jut pénz. Utólag még a Gemenci Állami Erdei Vasút kerülhet be a kedvezményezettek körébe. És ezzel még nincs vége a fellendülésnek, bár a további kisvasúti beruházásokról még csak elvi szinten van szó: kedvező államháztartási mérleg esetén ezt a tízmilliárd forintot a második lépcsőben újabb fejlesztési források követhetik.

További jó hír a kisvasutaknak, hogy kikerülnek a vonatkozásukban abszurd előírásokat is tartalmazó vasúti törvény hatálya alól, és az egyéb kötöttpályás eszközökre vonatkozó törvény lesz esetükben a mérvadó. Így megszabadulnak például a magas közlekedési hatósági költségek kifizetésének terhe alól, és a túlszabályozások kivétele a rendszerből megszünteti a gúzsba kötöttségüket – fogalmazott Révész Máriusz.

A kisvasúti találkozó egyik napirendi pontjaként szerepelt a programban „A Vál-völgyi Kisvasút első üzemévének tapasztalata” címmel egy beszámoló, amit nagy érdeklődéssel várt a fórum közössége. Ez azonban sajnos elmaradt.

Friss! Időközben kiderült, a felcsútiak az ónos eső miatt nem tudtak felkerekedni, ezért nem tarthatták meg a beszámolót.

* * *

 

( Forrás: http://www.iho.hu )

gyertya2

 

Miskolc. Az elmúlt héten vettek végső búcsút Miskolcon F. Tóth Gézától. A közéleti társaságok, a közélet szereplői, a barátok, tisztelők nevében dr. Kovács László, Miskolc város volt tanácselnöke köszönt el a ravatalnál a geológustól, a Miskolci Tervező Vállalat egykori igazgatójától, ismert miskolci lokálpatriótától.

 

Tisztelt gyászolók!

Nehéz értelmes szavakkal, mondatokkal búcsút venni meghatottság nélkül olyan ember sírjánál, akit becsültünk, szerettünk, optimizmusáért, meg-megújuló tenni akarásáért, egyszóval életszeretetéért és sokan irigyeltük kapcsolatteremtő képességéért, anekdotázó jókedvéért.

Közösségi ember voltál a szó nemes értelmében, mert sokat tettél szűkebb környezetedért, Miskolc élhetővé tételéért. Elválaszthatatlan Tőled az első miskolci műjégpálya, a vadaspark, a Mikulás-vonat. Nem voltál született miskolci, de mások példájára is azzá váltál, minta lettél: hogyan lehet szeretni és gyarapítani szűkebb környezetünket, városunkat.

A Vasasztal Társaság alapítójának köszönjük a tagság nevében azokat a meghitt baráti összejöveteleket, a kulturális és jótékonysági rendezvényeket, amelyeknek életed végéig motorja voltál.

A sors különös játéka, hogy e hó 9-én délelőtt barátaid közül utoljára még beszélhettem Neked arról, hogy készülünk a szokásos beszélgető partinkra, amelyről sohasem hiányoztál és most is várunk rád, s ezt kezem megszorításával nyugtáztad. Este jött a fájó, megmásíthatatlan hír, hogy a kórral vívott heroikus küzdelemben alulmaradtál, elmentél.

Számunkra öröm volt, hogy barátaid lehettünk és mélységesen fájó lesz nélküled. A Veled töltött órák maradandó emlékek maradnak számunkra.

Géza, nyugodj békében!

 

(Forrás: Észak Magyarország )